
Június 13. – Ehhez a naphoz annyi minden kötődik, hogy felsorolni is hosszú, de néhányat azért megemlítünk.
1989-ben megkezdődtek a tárgyalások a demokratikus átmenet politikai és jogi feltételeiről az MSZMP és az akkori ellenzék között.
1990-ben Berlinben hivatalosan is elkezdik bontani „a Falat”. De ma van a Magyar Feltalálók és Védőnők napja is.
1913-ban ezen a napon adták át nem csak Zugló, de hazánk legnevezetesebb fürdőjét a Széchenyi Gyógyfürdő épületét. Az interneten gyorsan meg is néztük, hogy a születésnap alkalmából van-e valamilyen kuponos akciójuk, de sajnos nem találtunk, ezzel ellentétben rengeteg szolgáltatási és kereskedelmi kuponos akció jött velünk szembe. Szinte nincs a gazdaságnak olyan területe, ahol ne használnák ezt a vásárlást ösztönző eszközt.
A fogyasztók ilyen befolyásolása 1887-ig nyúlik vissza, mikor is az Egyesült Államokban a Coca-Cola ingyenes kuponokat osztogatott, melyeket egy pohárra lehetett beváltani. Ismerős ugye?
A reklámfogás ezen formája ezután folyamatosan fejlődött. A 20. század második felében, már megjelentek a kivágható szelvények az újságokban, majd később a digitálisan, online elérhető kuponok. A beváltási aránya viszonylag alacsony, de a mennyiségi és piaci hatása óriási.
Itthon a 1990-es évek elején kezdtek el megjelenni, a külföldi márkákhoz és hipermarket-láncokhoz kötődően. A legnagyobb kuponkibocsátó vállalat a Procter & Gamble. Hazánkban a beváltásokhoz kapcsolódó, pontos évente nyilvánosan elérhető forgalom nem mindig elérhető, de becslések szerint több milliárd forint.
A Bónusz Brigád 2023-as adatai szerint az oldalukon elérhető ajánlatokkal a felhasználók több. mint 1,5 milliárd forintnyi megtakarítást értek el egyetlen év alatt. A Lidl a telefonos applikációjának köszönhetően 2023-ban több százezer felhasználóhoz juttatta el digitális kuponjait, amivel a vásárlók akár 10–15% megtakarítást is elérhettek heti szinten, ami akár havi több száz millió forintos forgalmat is jelenthetett.
A NetPincér, saját közlése szerint kampányidőszakok alatt több tízmillió forintnyi kuponkedvezményt biztosított. Érdemes odafigyelni a Spar JOKER kuponjára, a Lidl hetente változó, 10-15 termékes kuponos extra kedvezményére, a Tesco Clubcard kuponjaira, vagy a Rossmann üzletek szezonális kedvezményeire.
Szóval kuponozzunk érdeklődésünknek, kedvenc vásárlási helyeinkhez kötődően, mert megéri, főleg, hogy kiadásaink a Vakáció beköszöntével csak nőni fognak.
Boltvadász pénteken 10.00 és 18.00 órától a Zugrádió műsorán
Zugrádió – Zugló hangja